Jak to funguje a čím začít
Když máte připravená data v informačním systému Cézar, můžete se posunout na další krok, kterým je objednání Cézarového modulu pro komunikací s e-shopem – Cézar e-shop manager. Spolu s přípravou rozšíření vaší licence vám připravíme celý e-shop tak, aby mohl přijmout vaše připravená data z Cézara.
O všechny obousměrné komunikace mezi Cézarem a e-shopem se stará Automat, který bude potřebné rozběhnout na vašem serveru. Pro bezproblémový chod komunikací je dobré jej na serveru nastavit jako službu. Takový Automat pak běží neustále, neotravuje žádným dalším oknem a vše běží jak má. Váš správce sítě bude určitě vědět, jak to má udělat. A kdyby si náhodou nebyl jistý, tady je malý návod, jak na to…
- Spusťte program Cézar na serveru jako správce; je dobré program spouštět ze stejné cesty, jako jej spouští všichni uživatelé v síti
- V menu Systém najdete Automat manager, pokračujte dále na Spuštění automatu
- Dostanete se na nastavovací okno, v něm jsou důležitá dvě zvýrazněná místa – nejdříve nastavte na pravé straně, že se má automat spouštět na služba a pak jej jako službu na serveru spusťte tlačítkem vlevo dole
- Pokud vše proběhlo správně, Cézar vám oznámí, že zřídil pro Automat službu a tím máte vše připraveno
Máme nastaveno
Po nastavení a spuštění Automatu můžete spustit automatické komunikace s e-shopem. To najdete pod ikonou Cézar e-shop na hlavní liště a nebo v menu Systém pod kolonkou E-shop manager. tady zapněte automatickou komunikaci s vašim e-shopem a počkejte, než se prvotní data odešlou do vašeho nového e-shopu. Tento proces může ve velkých datech trvat i několik hodin. Samotné informace o zboží projdou během několika minut, ale pokud máte v Cézaru připraveno velké množství obrázků, pak jejich přenos a zpracování na serveru zabere klidně i několik hodin. Není špatné tento prvotní přenos spustit večer, kdy vaše konektivita do Internetu není potřebná pro firemní provoz a Cézar ji může využít pro přenos obrázků.
Pokud by se stalo, že se některé informace hromadným velkým přenosem nepřenesly, můžete aktivovat přenos každého záznamu jeho úpravou. Jinak řečeno, cokoli z přenášených záznamů změním, nabudí se takový údaj do přenosu pro e-shopu a ten si ho převezme. Když se vám tedy stane, že se například nepřenesou sortimenty, bude stačit je všechny označit a hromadně všem například nastavit, že se mají či nemají přenášet do e-shopu. Tedy vyvolat na těchto záznamech změnu. Tím dojde k jejich opakovanému přenosu. Klidně můžete tento příznak vypnout a pak v druhém kroku jej zase zapnout. Důležitá je změna na záznamech a konečný stav, který bude nastavený.