Datová příprava vašeho e-shopu
Než začneme s nasazením vašeho nového e-shopu, bude dobré se zamyslet nad přípravou vašich dat tak, aby pak nasazení proběhlo co nejlépe a nejrychleji. Pojďme se tedy podívat, co nás čeká dřív, než budeme nový e-shop nasazovat.
Sortimentní strom
Ve vašem informačním systému Cézar máte k dispozici členění produktů do stromečku. Cézar tomuto členění říká sortimenty. E-shop si celý sortimentní strom převezme a bude jej zobrazovat stejně, jak ho vidíte v seznamu produktů v Cézaru (klávesa F9).
U každého sortimentu můžete nastavit, zda se bude na e-shopu zobrazovat nebo ne, můžete přiložit malý obrázek, který bude sloužit jako ikona u zobrazeného sortimentu na e-shopu (platí pro některé šablony) a ke každému sortimentu můžete přiložit také popis. Ten se bude zobrazovat pod názvem sortimentu, když uživatel vejde do jeho obsahu.
Sortimenty na e-shopu lze setřídit buď podle čísla, jak je máte vypsané v Cézaru, podle abecedy a nebo pro individuální úpravy lze pořadí ovlivnit ještě za pomocí volných údajů.
Údaje na skladových kartách
Do e-shopu posílá Cézar všechny skladové karty typu zboží, výrobky, komplety, sady a vratné obaly. Název položek je buď shodný s názvem, který máte evidovaný v Cézaru a nebo jej lze předefinovat pomocí údaje Název v e-shopu, který najdete pod tlačítkem Další názvy na kartě zboží.
Ke všem produktům, které budete prezentovat na vašem e-shopu doporučujeme připravit alespoň hlavní obrázek. Není úplně vhodné vkládat obrázky větší než je rozlišení FullHD, tedy 1920px na šířku a 1080 px na výšku. Pokud uvažujete o vysoké kvalitě zobrazených fotek, pak lze uvažovat o dvojnásobném rozlišení. Větší fotky vám budou na e-shopu i na vašem serveru pouze zabírat více místa, kvalitu pro uživatele už tím nijak nezvýšíte. Pro obrázky k produktům je nejlepší použít formát JPG.
Když budete vkládat obrázky do e-shopu, lze je nechat zkopírovat nebo přesunout do společné složky, kterou si Cézar sám řídí. Platí pravidlo, že napříč všemi evidencemi (zboží/sortimenty/výrobci apod.) musí být vždy název souboru s obrázkem unikátní. Docela se osvědčila metoda, kdy názvy obrázků vychází z kódu zboží. Když budete chtít k jednomu zboží přidat více obrázků, můžete další obrázky označit podtržítkem a číslem obrázku. Vypadalo by to například takto: MKB3048A2_1.jpg.
Seznam výrobců
Pro některé obory je pro zákazníky zajímavý údaj o výrobci. Pokud si v Cézaru nastavíte evidenci výrobců, můžete tytu informaci prezentovat také na svém e-shopu. Ke každému výrobci můžete přiložit jeho logo i popis. Tím dostane výrobce svoji vlastní stránku, kde bude možné shrnout i zboží, které od tohoto výrobce prodáváte. Když jej přidáte v e-shopu jako parametr, půjde podle takového údaje také filtrovat zboží.
A jako u ostatních evidencí i u výrobců si můžete nastavit, které budete chtít na e-shopu prezentovat a které naopak zveřejňovat nechcete. Vše je ve vaší režii a lze s tím pracovat. Speciálním nastavením, se kterým vám pomůžeme, lze dosáhnout zobrazení seznamu výrobců, kde nemusí být úplně všichni, ale jenom vybraní, aby seznam nebyl zbytečně dlouhý a nepřehledný. A když to bude potřebné, dokážeme ovlivnit i pořadí zobrazení výrobců v takovém seznamu.