Co všechno převezmeme z Cézaru do e-shopu?
Hlavní myšlenkou Cézar e-shopu je přenos maxima informací a údajů, aby se tyto informace daly připravovat přímo ve vašem informačním systému Cézar. Přece jenom, když jsou všechny data hezky na jednom místě, líp se se vším pracuje a také všichni hned vidí i informace, pro které by si museli jít například do e-shopu. Ale hlavně, jak to vidíme z našeho pohledu, informace a údaje se zadají pouze jednou a nikdo další se o to už starat nemusí. O zveřejnění už se postará Cézar e-shop za vás.
Sortimenty
Na sortimentech bude celý váš e-shop stát. Většina uživatelů je zvyklá procházet produktový strom a hledat zboží, které chtějí. Proto tuto evidenci považujeme za jednu ze stěžejních, které přebíráme. U každého sortimentu převezmeme jeho název, popis pro e-shop i ikonu, kterou lze v některých šablonách zobrazit u sortimentu. Ve výpise to pak vypadá líp. Protože je to pouze ikona, postačí obrázek velikosti 100x100px. A jestli se vám povede ikonu nedělat přímo z fotky, ale použít ořezaný produkt a uložit jej do formátu PNG s vymaskovaným pozadím, bude efekt na vašem e-shopu ještě lepší.
Skladové karty typu zboží, komplet, sada a vratné obaly
Zboží pro e-shop je samozřejmě naprostý základ. Převezmeme a zobrazíme všechny položky, které označíte, že se mají na e-shopu zobrazovat. Jako u sortimentů vezmeme i tady název zboží, jeho popis i obrázky. Navíc si vezmeme další informace, jako je zařazení do sortimentů, napárování na výrobce, cenové či slevové skupiny, množství v balení, rozměry i hmotnost, čárové kódy a mnoho dalších nastavení, na které pak e-shop reaguje. Jedná se například o prodej po celých baleních, minimální prodávané množství apod. Dalším velmi důležitým údajem pro e-shop je dostupnost na skladě. Hlídáme si rezervace a můžeme zobrazit také informaci, kolik je zboží dostupného u vašeho dodavatele.
Pokud budete potřebovat oddělit název zboží pro vaši interní potřebu ve skladu od hezkého SEO názvu pro e-shop, můžete na skladové kartě vyplnit název do kolonky Název pro e-shop. Přece jenom zákazníci nejsou většinou znalí vašich zkratek a označení, těm je dobré to vypsat hezky „po lopatě“. A pokud uvažujete o B2C, nejspíš budete řešit pojmy jako je SEO, optimalizace pro vyhledávače apod. A tam je o to důležitější, aby názvy byly opravdu v „plném znění“.
Každé zboží má výchozí hlavní obrázek, který se bude zobrazovat v seznamech. Mimo hlavní obrázky můžete za použití modulu Dokumenty a obrázky doplnit další fotky nebo také soubory jako například technické listy apod. Občas se setkáváme s tím, že máte u zboží také vaše vlastní dokumenty, které nechcete na e-shopu prezentovat. I toto se dá vyřešit.
Odběratelé a jejich obchodní podmínky
Každý registrovaný odběratel na vašem e-shopu nakupuje za své obchodní podmínky, jaké máte nastaveny na jeho kartě v Cézaru. To je jeden z hlavních cílů, proč vznikl Cézar e-shop. Kromě správné ceny budeme respektovat také jeho povolené či zakázané způsoby platby. Pokud mám velkoobchodního zákazníka, který smí brát na fakturu, pak si tuto možnost bude moci vybrat také v e-shopu. Pokud budu mít vedle něj jiného zákazníka, u kterého vyžadujete platbu hotově nebo kartou, bude toto nastavení e-shop respektovat.
Rozšířené a individuální ceníky
Ceníky jsou přímo spjaty s evidencí odběratelů a registrovanými uživateli vašeho e-shopu. Je jedno, zda má zákazník nastavený základní ceník PC-A, B, C, D, případně PC-1 či PC-2 nebo mu přidělíte některý z rozšířených ceníků a nebo dostane svůj vlastní individuální ceník, který je vázaný na jeho IČ. Všechny tyto ceny převezmeme a zákazníkovi spočítáme přesně tak, jak to máte nastaveno v Cézaru. Vy se o to už nemusíte nijak starat, Cézar e-shop to má vyřešeno.
Cenové a slevové akce
Řada firem využívá akce. I na toto Cézar e-shop pamatoval a nastavení cenové a slevové akce používá. Nastavíte si je v Cézaru a během chvíle se vše projeví i na e-shopu. A protože cenové a slevové akce mají určitou platnost, návštěvník po její skončení už minutu po půlnoci za akční ceny nenakoupí.
Při nastavení cenových a slevových akcí pamatujte na určitá pravidla, která máme v e-shopu zavedená. Jedno z nich je nakupované množství. Pokud zadáte, že na zboží (či zboží ze sortimentu apod.) platí akce od 0 ks, pak se tato akce umí propsat také do seznamů a v e-shopu je to přirovnatelné k letákové akci. Ceny jsou vidět hned. Pokud ale omezíte akční ceny až od určitého množství (včetně 1 ks a pak např. 10 ks, nebo 1 balení apod.), pak se akční cena promítne až při vkládání zboží do košíku, protože až tady teprve poznáme, jakou akční cenu můžeme přidělit.
Seznam výrobců
Pokud budete chtít, lze vyrobit stránku každému výrobci, kterého chcete na svém e-shopu prezentovat. Kromě jeho názvu můžete na kartu výrobce v Cézaru přidat i popis a logo. Všechny tyto informace si e-shop převezme a bude je zobrazovat. Vaši zákazníci si pak klidně můžou vyfiltrovat zboží, které máte od vybraného výrobce.
Seznam vašich dealerů
Zobrazit přiděleného dealera i s kontaktem na něj není špatný údaj pro velkoobchodní B2B e-shop. Vaši zákazníci tak na svojí zákaznické kartě v e-shopu vidí nejenom údaje o svojí firmě, ale také osobu, se kterou mají ve vaší firmě nejlépe komunikovat. Stačí pak dealera nastavit na kartu zákazníka a je hotovo.
Přijaté objednávky včetně zboží na nich
Přihlášený uživatel tak uvidí všechny své objednávky. A je jedno, zda je realizoval v e-shopu a nebo třeba přes telefon. A to včetně těch, které vznikly před provozováním vašeho nového e-shopu. Každou takovou objednávku si může také zkopírovat do košíku a zboží objednávat opakovaně.
Stalo se u nás už samozřejmostí, že každá změna stavu objednávky se automaticky promítne v e-shopu, takže zákazník vidí, jaké zboží má v objednávkách vykryto a jaké zboží zatím čeká v rezervovaných objednávkách. A to, co ještě nedostal, si může zobrazit do jednotného seznamu nedodaného zboží.
Výdejky včetně zboží na nich
V zákaznické sekci pro registrované odběratele pak jsou vidět i dodací listy – výdejky, které vám procházejí skladem. Když to pak společně dobře nastavíme, můžeme zákazníkům u zboží říkat, jaké množství ho má už v košíku, kolik má objednáno a dokonce jaké množství je na cestě k němu (už není objednáno, ale dodáno na výdejce).
Faktury
Seznam faktur je v e-shopu průběžně aktualizovaný včetně údaje o uhrazenosti faktur. V seznamu si pak může stáhnout aktuální PDF každé faktury. V některých e-shopech také dlužníkům můžeme zobrazovat lištu, která ho bude upozorňovat na dlužné faktury po splatnosti.
Seznamy doprav a přepravců
Jak si nastavíte způsoby dopravy a přepravce v Cézaru, ozrcadlí se do e-shopu, kde je pak nad dopravou další košaté nastavení, pro výpočet ceny dopravy. Tu můžete opřít jak o cenu objednávky, stejně tak o hmotnost položek v košíku a také například o množství prodávaných kusů. Dokonce se dá nastavit, že k určitému zboží je nutné dopravu počítat za každý prodávaný kus. Variabilita nastavení dopravy v e-shopu je velmi velká.