Velkoobchodní cenové podmínky
Ve velkoobchodním světě je obchod složitější než v běžném maloobchodním prostředí. Většina firem si domlouvá speciální obchodní podmínky nebo bývá zvykem mít k dispozici více cenových hladin a ty pak přidělujete jednotlivým odběratelům například podle jejich odběru nebo jiných kritérií. Cézar Shop nabízí velmi široké možnosti, jak se dá s prodejní cenou pracovat. Možnosti vychází z tvorby cen, jak je zná informační systém Cézar. Ať už je to z hlediska výpočtu cen, dodatečných slev nebo jiných zvýhodnění.
Jak lze ceny tvořit
Cézar Shop má k dispozici několik různých způsobů, jak lze cenotvorbu postavit. Jednotlivé způsoby výpočtů si podrobněji popíšeme.
Základní ceníky
Jako první nejjednodušší formu Cézar Shop eviduje základní ceníky, které mají pevně danou cenu a lze je evidovat v různých měnách. Těchto základních ceníků je celkem 10. Každá skladová karta má na sobě k dispozici celkem 10 prodejních cen, které v ní lze evidovat. Vedle běžných prodejních cen existuje ještě něco jako doporučená cena, můžeme jí klidně říkat i katalogová. O tu se dost často e-shop opírá, aby zveřejnil přešrtnutou cenu a z ní mohl vypočítat, jakou dostává zákazník slevu, případně kolik ušetří.
Rozšířené a individuální ceníky
Vedle základních ceníků jsou k dispozici rozšířené a individuální ceníky, které lze odběratelům připnout. Ty se počítají procentuální úpravou proti některému ze základních ceníků, případně lze výpočty i zřetězit a nastavit rozšířený ceník z rozšířeného ceníku. Možností, jak nadefinovat prodejní ceny jsou v tomto případě velmi široké. Základní definice říká, o kolik procent se vypočtená cena upraví proti výchozí ceně. A je jedno, zda jsou procenta kladná nebo záporná. V dalším kroku lze nastavit výjimky podle vlastností, jaké jsou na skladových kartách.
Úprava ceny podle sortimentu (zařazení v katalogu)
Jednoduše napsáno, procentuální úprava ceny se může lišit pro jakoukoli kategorii sortimentu, lze tedy zajistit, že na krmivo poskytneme slevu v jedné výši, ale na zahradní nářadí bude sleva jiná. Stejně jako z hlavní definici i tady lze říci, z jaké výchozí ceny se daná sleva vypočítává.
Úprava ceny podle nastaveného výrobce
Skladové karty na sobě můžou nést informaci z číselníku výrobců. Podle tohoto údaje lze nastavit další úpravu prodejní cen nejlíp procentuálním výpočtem z některého výchozího ceníku. Tudíž lze popsat, že na zboží od výrobce A poskytneme slevu je výši 10% a na zboží výrobce B poskytneme slevu ve výši pouze 5% apod.
Úprava ceny dle cenové skupiny nebo položkové slevy
Karty zboží na sobě nesou odkaz i na další číselníky, jako jsou cenové skupiny, položkové slevy nebo podsklad. Stejným způsobem jako výše můžeme říct, jak se bude cena vypočítávat pro skladové karty, které mají údaje na sobě vyplněné.
Cena definovaná na konkrétní zboží
Dalším způsobem je stanovit konkrétní zboží za konkrétní cenu, případně opět nechat procentuální výpočet z výchozího ceníku. Takto lze definovat ceník pro zákazníka, se kterým si domluvíte naprosto přesné ceny na konkrétní vybrané zboží a za ty bude u vás nakupovat. Ostatní sortiment se bude vypočítávat podle základní definice ceníku.